Czym są i jakie funkcje pełnią dobre praktyki biznesowe?

Często nam się wydaje, że rynek to miejsce, w którym prowadzone są uczciwie interesy na bazie dwóch stron. Jest to oczywiście nieprawda, ponieważ zdarzają się sytuacje, w których nie brakuje oszustw. Dotyczy to w szczególności biznesów robionych z przedsiębiorstwami z krajów tzw. „trzeciego świata”. Wydawać by się mogło, że pieniądze ze sprzedaży w dużej mierze zasilą ich konta, natomiast w rzeczywistości tak nie jest. Remedium na to są dobre praktyki biznesowe oraz handel fair trade. Chcąc się więcej dowiedzieć o tym, czym one są, zachęcamy do zapoznania się z naszym tekstem.

Sprawiedliwy handel fair trade – na czym polega?

Sprawiedliwość jest cechą, którą każdy z nas lubi i chciałby, aby inni się do niej stosowali. Sprzedaż produktów sprawiedliwego handlu pozwala na to, że chroni się prawa tych, którzy rzeczywiście są wytwórcami danych dóbr przez nas kupowanych. Dotyczy to biednych krajów, które rzeczywiście mają spore zasoby w postaci owoców, warzyw, roślin czy innych produktów, które są eksportowane do krajów m.in. Unii Europejskiej.

Ekonomia społeczna jest naprawdę bardzo istotna i trzeba dbać o to, żeby dobre praktyki biznesowe były czas stosowane. W końcu nasza cywilizacja opiera się o zasady chrześcijańskie, tak więc oszustwo powinno zostać wyplewione. Największymi zaletami wynikającymi z handlu fair trade są:

  • docieranie środków do faktycznych sprzedawców;
  • poprawa stylu życia tamtejszych mieszkańców;
  • większe zaufanie pomiędzy partnerami biznesowych;
  • i wiele innych.

Dobre praktyki biznesowe – jak to wygląda w Polsce?

Sprawiedliwy handel fair trade jest o wiele bardziej popularny na Zachodzie niż w Polsce. Stowarzyszenie Fair Market Institute dba o to, by w Polsce również się rozpowszechniło, a tym samym celem jest ograniczenie nieuczciwych praktyk gospodarczych. Warto pamiętać o tym, że zasady sprawiedliwego handlu powinny obowiązywać wszędzie, a więc także w naszym kraju. Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym jest obowiązkiem każdego przedsiębiorstwa, ale też państwo powinno wywiązywać się ze swojej roli.

Chcąc zmienić rzeczywistość, warto by firmy były odpowiednio certyfikowane, by zarówno klienci, jak i podmioty współpracujące wiedziały, że jest to firma dbająca o to, by fair trade w Polsce rzeczywiście się rozwijał. Nie ma co ukrywać, że program fair trade dopiero się rozwija, ale być może za jakiś czas nadrobimy lata posuchy w tej kwestii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *