Email marketing dla firm – co musisz wiedzieć?

Email marketing dla firm, jest popularnym kanałem służącym do komunikacji marketingowej, z której wielu przedsiębiorców chce korzystać. Niestety, ale prowadzone działania nie zawsze będą przynosiły zamierzone efekty, zaś następne oferty handlowe, marketingowe czy też newslettery giną w przepełnionych po brzegi skrzynkach odbiorczych. Jak prowadzić skuteczny mailing elektroniczny dla firm, żeby odnosić sukcesy?

Marketing bezpośredni btl jako najskuteczniejsza metoda sprzedaży

E-mail marketing, stanowi cały czas jedną z najskuteczniejszych metod na zwiększenie sprzedaży. Nawet jeżeli istnieją osoby, które uważają, iż trzeba się skupiać tylko na działaniach w zakresie mediów społecznościowych, typu YouTube, Instagram albo Facebook, to odpowiednia agencja marketingowa specjalizująca się właśnie w e-mail marketingu potrafi zarabiać setki tysięcy złotych na właściwych sprzedażowych lejkach zawierających co najmniej kilka wiadomości e-mailowych.

Trzeba mieć bowiem na względzie, iż media społecznościowe nie są narzędziami należącymi do jakiegoś przedsiębiorcy. Jest to teren działania właściciela wybranego portalu, który taki portal zawsze może usunąć. I nawet jeżeli jest to rozważanie teoretyczne, to jednakże zawsze jest takie ryzyko. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku adresów e-mail, które – jeżeli są w prawidłowy sposób gromadzone oraz przechowywane – mogą być bazą marketingową przedsiębiorstwa na dłuższy czas. To właśnie z tego względu trzeba zacząć od prawnych podstaw tworzenia odpowiedniej bazy mailowej.

Mailing do firm – jak stworzyć odpowiednią bazę?

Chcąc stworzyć bazę pod masowy mailing trzeba się zastanowić, w jaki sposób będzie się gromadziło wiadomości. Istnieje w tym względzie co najmniej kilka różnych sposobów.

Wśród nich, należy wymienić między innymi:

  • skorzystanie z dostawców zewnętrznych do marketingu e-mail,
  • agregowanie danych w mailowej skrzynce,
  • zapisywanie danych w tak zwanej chmurze,
  • wykorzystanie narzędzia CRM do zarządzania kontaktami mailowymi z klientami,
  • stworzenie swojej własnej bazy danych zgromadzonych adresów e-mail w wewnętrznym pliku typu Excel.

Wykorzystując wyżej wymienione narzędzia, trzeba mieć na względzie ciążące na nas obowiązki prawne. Przede wszystkim musimy pamiętać o:

  • zamieszczeniu w klauzuli informacyjnej mającej związek z ochroną danych osobowych informacji odnośnie danych odbiorców, czyli tak zwanych podmiotach trzecich, którym powierza się dane,
  • zawarciu umów powierzenia również z podmiotami, które zajmują się obsługiwaniem bazy danych, czyli chociażby ze współpracownikami, agencją marketingową czy też wirtualną asystentką,
  • zawarciu umowy co do powierzenia przetwarzani wszelkich danych osobowych z dostawcami narzędzi do marketingu e-mail czy też z dostawcami CRM-ów; jeżeli właściciel firmy powierzy im swoje dane, żeby móc skorzystać z funkcjonalności wybranego narzędzia, zaś adresy e-mail należą do do przedsiębiorcy, to wtedy taka umowa będzie obowiązkowa.

Źródło: https://www.dcn.pl/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *